Na co wpływa reklama?

Na co wpływa reklama?

Umiejętnie przeprowadzono kampania reklamowa, pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych wyników finansowych. Jednak podejście do współczesnej reklamy musi być nieco inne niż jeszcze na przykład 10 lat temu. Obecnie reklama jest tak powszechnym instrumentem marketingowym, że człowiek styka się z nią w zasadzie wszędzie. Z tego też powodu psychologowie reklamy, stworzyli nawet teorię, tak zwanej ślepoty billboardowej. Ślepota billboardowa polega na tym, że ludzie są wystawieni na tak dużą ilość reklam, że w zasadzie przestają na nie w jakikolwiek sposób reagować. Wymaga to wprowadzenia innych metod reklamowych niż te, które były skuteczne do tej pory, jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że reklama wpływa na wiele innych czynników, nie tylko na sprzedaż.

Na co wpływa reklama?

Początkowo mało kto zdawał sobie z tego sprawę, ale jak się okazuje, reklama nie wpływa tylko i wyłącznie na postrzeganie lub sprzedaż, tylko i wyłącznie jednego produktu. Jeżeli mamy producenta, który ma w ofercie na przykład produktów kilkanaście, to nawet jeżeli są one reklamowane osobno, to każda z tych reklam i tak kojarzona jest z innymi produktami, tego samego producenta. Jest to oczywiście zjawisko pozytywne, wtedy kiedy reklama przynosi oczekiwany skutek, czasem jednak dzieje się tak, że reklama z jakiegoś powodu jest nawet nie tyle nietrafiona, ile potrafi zniechęcić do kupna. Jeżeli trafi nam się taka niechciana reklama, to może ona wpłynąć na wskaźniki sprzedaży wszystkich produktów lub usług. Z tego też powodu duże korporacje, w zasadzie starają się chronić przed tego typu efektami negatywnej reklamy. Zwróćmy uwagę, że duże korporacje, które produkują całą masę produktów, nigdy nie reklamują wszystkich tych produktów jedną marką. Dzięki temu chronią się przed tym, że negatywnie odebrana kampania reklamowa, nie wpłynie na całą firmę.

Sprzedaż

Wspomniano o tym wcześniej, ale warto to podkreślić, że dobre kampanie reklamowe zdecydowanie pozytywnie wpływają na wskaźniki sprzedaży. Ludzie mogą twierdzić, że reklamy w żaden sposób na nich nie oddziałują, ale jest to oczywiście nieprawda. Reklamy oddziałują na ludzi, chociaż nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Gdyby tak się nie działo, to największe firmy na świecie, nie inwestowałyby milionów czy nawet setek milionów dolarów, w kampanie reklamowe tylko i wyłącznie po to, aby utrzymać wysokie wskaźniki sprzedaży. Jednocześnie firmy, które wchodzą na rynek, również muszą się reklamować. Pierwszym prozaicznym powodem jest oczywiście to, że muszą zasygnalizować potencjalnym klientom swoją obecność na rynku. W przeciwnym wypadku nie zostaną zauważeni. Najprawdopodobniej bardzo szybko będą musieli się z rynku wycofać. Z czasem jednak okazuje się, że jeżeli chcemy osiągać coraz lepsze wyniki finansowe, musimy również coraz więcej inwestować w reklamę.

W jaki sposób reklamować swoją firmę?

Jeszcze kilka lat temu przepisem na sukces była możliwość umieszczenia swojej reklamy w telewizji. Telewizja była przede wszystkim najważniejszym medium i w zasadzie, każdy człowiek w krajach średnio oraz wysoko rozwiniętych, oglądał telewizję po kilka godzin dziennie. Z czasem jednak ludzie stali się coraz mniej wrażliwi na reklamy. Nawet jeżeli reklama jest obecnie powszechna w internecie, w takiej formie, w jakiej znamy ją z telewizji, czyli w postaci spotów reklamowych, taka reklama powoli przestaje działać.

Ponieważ standardowe metody reklamowe są coraz mniej skuteczne, producenci oraz ich marketingowcy, szukali coraz nowszych form reklamowania. Zastanawiali się nad tym, jakby to sprawić, aby klient był konsumentem reklamy, a jednocześnie odbierał ją pozytywnie, a czasem nawet nie były świadomy tego, że ogląda reklamę. Oczywiście udało się wypracować kilka rozwiązań.

Zobacz również:

 

Reklama mniej agresywna

Na co wpływa reklama?Przede wszystkim zmieniono strategię i zaczęto stosować reklamę w mniej agresywnej formie. Zamiast reklamy wizualnej lub na przykład kasetonów świetlnych, które wprost namawiają nas na kupno, są kręcone na przykład filmy poradnikowe i umieszczane w internecie. W filmach tych wykorzystuje się reklamowane produkty, ale nie sugeruje się wprost, że to te konkretne należy kupić, chociaż raczej przesłanie jest oczywiste. Coraz rzadziej stosuje się również na przykład kasetony reklamowe czy billboardy świetlne, które wprost sugerują, że należy udać się do danego centrum handlowego. Jedną najprężniej rozwijających się obecnie form reklamowania, jest wykorzystywanie osób, które są na przykład znane z internetu, ponieważ prowadzę różnego rodzaju vlogi. Osobom takim najczęściej daje się produkty do recenzowania, a recenzja takiego produktu już sama w sobie powoduje, że autor takiej recenzji stworzy dla nas film, o długości kilku czy nawet kilkunastu lub w niektórych przypadkach kilkudziesięciu minut i dokładnie opiszę wady oraz zalety naszego produktu. Jeśli mamy produkt dobry, którego jesteśmy pewni, najprawdopodobniej otrzymamy reklamę, która będzie mieć charakter pozytywnej eksperckiej opinii. Słowo eksperckiej jest tutaj szczególnie istotne.

Author: futura12