Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO

Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO

Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO: pozycjonowanie SEO to w zasadzie niezbędny już element działań każdej firmy chcącej przyciągnąć nowych klientów. Dlaczego jest ono tak istotne? Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie, sprawdzając statystki związane z pozycjonowaniem SEO.

O pozycjonowaniu SEO mówi się coraz więcej i nic nie wskazuje na to, by znaczenie pozycjonowania miało w najbliższym czasie zmaleć. Wręcz przeciwnie: prognozy ekspertów wskazują na to, że wartość branży SEO będzie w dalszym ciągu się powiększać. Przykładowo, w 2018 w samych Stanach Zjednoczonych wydano 72 miliardy na optymalizację SEO i przewiduje się, że w roku bieżącym liczba ta wynosić będzie już 80 miliardów dolarów. Na czym polega pozycjonowanie SEO i dlaczego tak szybko rośnie suma zainwestowanych w te procesy pieniędzy?

Podstawy SEO

Pozycjonowanie SEO to, ujmując rzecz krótko, wszystkie działania, które dokonywane są w celu zwiększenia ruchu na danej stronie. Co jednak istotne, specjaliści od optymalizacji SEO ( zobacz https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-szczecin/ ) dbają nie tylko o ilość kliknięć, ale także ich „jakość”. Oznacza to, że wizyty na stronie nie są przypadkowe, a dokonywane przez świadomych użytkowników, szukających konkretnych informacji czy produktów. Dzięki pozycjonowaniu SEO generowany jest najbardziej opłacalny ruch — tzw. ruch organiczny, czyli taki, za którego nie musimy płacić. Jednym zaś z najlepiej sprawdzonych sposobów na jego zwiększenie jest zadbanie o wysoką pozycję na pierwszych stronach wyników pokazywanych przez wyszukiwarki.

Wyścig o pozycję

Dlaczego dobra pozycja na listach wyszukiwarek jest tak cenna? Wynika to przede wszystkim z przyzwyczajeń współczesnych konsumentów – zależy nam na czasie i wygodzie, i rzadko kiedy mamy chęci do głębszych poszukiwań. Rezultat tego jest taki, że pierwszy wynik na liście wyszukiwarek zdobywa według statystyk Google aż 31,7% wszystkich kliknięć. Dodatkowo tylko jedna na cztery osoby sprawdza wyniki sięgające poza pierwszą stronę wyników wyszukiwań. Wspomnijmy jeszcze o tym, że 93% wszystkich działań w sieci rozpoczyna się w wyszukiwarce, a być może zacznie nam klarować się obraz tego, jak istotne jest pozycjonowanie SEO dla firm – zwłaszcza tych, które operują głównie w internecie.

Lepsze niż reklamy

Działania poprawiające pozycjonowanie SEO obecnie są znacznie bardziej skuteczne niż dominujące niegdyś w kwestiach marketingowych reklamy. Przykładowo, według badań rynkowych kliknięcia zainspirowane np. drukowanymi reklamami w magazynach kończą się podjęciem decyzji o nabyciu produktu lub usługi w zaledwie 1,7% przypadków, podczas gdy organiczne wejścia na stronę to już 14,6% podjętych działań. Co ciekawe, pozycjonowanie SEO zdaje się wyprzedzać pod względem efektywności także reklamy internetowe – według analiz, jest ono o 5,66 razy skuteczniejsze w kwestii zdobywania kliknięć. Nic zatem dziwnego, że 61% specjalistów od marketingu uznaje zwiększanie jakości firmowego SEO za priorytet w swoich działaniach.

Pożyteczne treści

Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO
Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO

Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie SEO to nie tylko dbanie o słowa kluczowe czy też inne kwestie techniczne. Ogromną rolę w tej kwestii odgrywają także treści takie jak blogi, poradniki czy różnego rodzaju wideo umieszczane na stronie. Dzieje się tak z dwóch powodów. Pierwszy z nich to sposób, w jaki działają algorytmy Google, które znacznie wyżej umieszczają strony zawierające blogi – jak pokazały badania, obecność bloga może podnieść pozycję strony nawet o 434%. Drugi powód to tzw. czynnik ludzki – użytkownicy poszukują określonych interesujących ich treści, zatem jeżeli oferujemy im nie tylko produkty oraz usługi, ale również np. fachową wiedzę z interesującego ich obszaru to istnieje spora szansa, że skorzystają z naszej oferty, a w przyszłości powrócą do nas w poszukiwaniu nowych, ciekawych wpisów. Zjawisko to pokazują dobitnie statystyki: według nich, firmy, które publikują miesięcznie więcej niż 16 wpisów blogowych zdobywają 5 raz więcej kliknięć niż ich mniej aktywna konkurencja.

Poprawiamy pozycjonowanie SEO

Powyższe statystyki dowodzą, że na dobrym pozycjonowaniu SEO ( https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-torun/ ) możemy tylko skorzystać. Co zatem zrobić, by nasze SEO było na wysokim poziomie? Rozwiązaniem dającym najlepsze wyniki jest oczywiście dobór agencji SEO, ale istnieją też pewne działania, które z powodzeniem możemy przeprowadzić na własną rękę, o ile dysponujemy odrobiną wiedzy na temat funkcjonowania stron oraz formatowania tekstów. Najważniejsze jest, by niejako przypodobać się algorytmom Google, które zwiększają pozycję dobrze zaprojektowanych i czytelnych stron. Konieczne jest zatem wyeliminowanie wszystkich błędów oraz przestarzałych, prowadzących nigdzie linków oraz schludne sformatowanie tekstu (np. zamiast ścian tekstu – podział na krótsze akapity). Warto też zadbać o załączenie na stronie różnego rodzaju linków prowadzących do zaufanych, oferujących ciekawe informacje źródeł. Same treści powinny być zaś użyteczne i powiązane z ogólną tematyką strony: jeżeli zadbamy o tę kwestię możemy liczyć na naprawdę wysoki skok w ruchu nas tronie, gdyż analizy wykazują, iż poprawa jakości treści może zwiększyć ruch nawet o 2000%.

Statystyki ze świata SEO jasno pokazują, jak bardzo ważne jest dobre pozycjonowanie SEO. Mało który użytkownik zagląda poza pierwszą stronę, SEO w Wild Moose przebija pod względem skuteczności płatne reklamy, a zadbanie o odpowiednie treści może sprawić, że ruch na stronie poszybuje w górę nawet o kilka tysięcy procent. Warto mieć zatem tę kwestię na uwadze i nie pozostać w tyle za inwestującą w SEO konkurencją.

 

Author: futura