Specjalista SEO

Specjalista SEO

Specjalista SEO i jego miejsce w Twoim projekcie: Główną funkcją każdej strony internetowej jest przyciągnięcie docelowych klientów i rozpoznawalność marki w sieci. Wielu właścicieli firm uważa, że decydującą rolę w tej kwestii odgrywa szata graficzna stron i przejrzysta hierarchia sekcji. Ale często to nie wystarcza. Specjaliści SEO podpowiedzieli na co zwrócić uwagę przy tworzeniu nowej strony.

Miejsce specjalisty SEO w Twoim projekcie

Wyobraź sobie, że Twoja firma to zespół Formuły 1, a Twoim zadaniem jest wygrać wyścig. Jeśli liderem jest tu pilot samochodu, to specjalistą od SEO jest mechanik, którego zadaniem jest utrzymanie samochodu w sprawności. Jest mało prawdopodobne, aby Twoje osiągi były wysokie, jeśli samochód ma luźne koło, a jednocześnie nawet doskonały samochód nie zapewni Ci zwycięstwa, jeśli nie wciśniesz pedału gazu i wykonasz niezbędne manewry. Tak samo jest w biznesie internetowym, w najlepszych wynikach wyszukiwania nie ma niezoptymalizowanych stron, ale nawet sama doskonała optymalizacja nie gwarantuje sukcesu Twojego projektu. SEO oznacza pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że SEO pomaga robotom indeksować Twoją stronę. Nie więcej nie mniej. Błędem byłoby powierzenie prowadzenia samochodu mechanikowi, a także odmowa jego usług.

Kim jest specjalista SEO?

Specjalista SEO bada, a także analizuje, co jest aktualnie popularne, a co nie, aby opracować i wdrożyć strategie, które mogą poprawić wyniki wyszukiwania. Ogólnie rzecz biorąc, jego celem jest przyciągnięcie jak największego ruchu do strony za pomocą słów kluczowych i motywów słów kluczowych, aby poprawić wrażenia użytkownika i spełnić zalecenia wyszukiwarek. Wyszukiwarki jednak ciągle się zmieniają. A specjalista SEO musi nadążać za duchem czasu.

Praca specjalisty SEO nie ogranicza się do kilku ustawień strony i kilku linków rozsianych po całym Internecie. Zamiast tego musi być czujny, stale monitorować trendy, takie jak te wymienione powyżej i znajdować nowe sposoby na maksymalizację ruchu na stronie internetowej. Pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwarek wymaga zrozumienia tych czynników i wdrożenia odpowiednich strategii. Jednak wraz ze zmianami wyszukiwarek SEO nie może zawsze polegać na starych metodach i praktykach. Współczesny specjalista to znacznie więcej niż osoba posługująca się słowami kluczowymi.

Specjalista SEO nie umieszcza płatnych reklam w Google, wręcz przeciwnie, wykonuje takie prace na stronie i poza nią, dzięki czemu nie płacisz za reklamę ogromnej kwoty. Taki specjalista dba o to, aby bezpłatny (organiczny) ruch trafiał do Twojej strony, a co za tym idzie aplikacji i sprzedaży, za które nic nie płacisz. Specjalista SEO nie tylko optymalizuje Twoją stronę pod kątem wyników wyszukiwania, ale także optymalizuje koszty płatnej reklamy. Im lepszy i bardziej profesjonalny jest taki specjalista, tym mniej zapłacisz za płatny ruch (reklamę) na stronie. I oczywiście gwarantowany jest TOP w wynikach wyszukiwania słów kluczowych Twojej strony.

Co wyróżnia dobrego specjalistę SEO?

  • Analizuje pozycję firmy w wyszukiwarkach, przeprowadza audyt strony, bada doświadczenia konkurencji. Na podstawie wyników zoptymalizuj witrynę.
  • Śledzi aktualizacje algorytmów wyszukiwarek. Stale ulepszane są roboty wyszukiwania, trudno jest je śledzić osobie postronnej.
  • Pisze teksty z uwzględnieniem tych algorytmów, a teksty są unikalne. Dopasowuje słowa kluczowe do tekstu mądrze i naturalnie, a nie mechanicznie. Dostosowuje witrynę tak, aby do indeksu wyszukiwania trafiały strony z treścią, a nie strony techniczne lub bezużyteczne.
  • Sprawia, że strona jest bardziej przyjazna dla użytkownika. Rozumie zasady dobrego interfejsu, zna podstawy użyteczności. Działa nie tylko z tekstem i kodami, ale także z ilustracjami.

Inwestowanie w SEO to inwestycja długoterminowa

Stworzenie nowej strony internetowej to trudny i długotrwały etap dla każdej firmy. Z reguły przygotowanie strony bez udziału specjalisty SEO to praca programistów i projektantów, którzy odpowiadają za funkcjonalność, wykonanie blokad technicznych, wygląd strony. Taka strona może zawierać dużą ilość błędów, które nie są widoczne dla użytkowników i programistów, ale są brane pod uwagę w rankingu wyszukiwarek. Ponadto strona nie zawiera odpowiednich słów kluczowych w zależności od rdzenia semantycznego.

Specjalista SEO
Specjalista SEO

Semantyczny dobór słów to podstawa przyszłej strony. Bez doboru słów kluczowych nie można ocenić popytu w niszy, częstotliwości słów kluczowych, a także dobrać właściwych nagłówków i przepisać odpowiednich metatagów na przyszłe strony. W przypadku samodzielnego wyboru rdzenia semantycznego bez udziału specjalisty SEO, właścicielom firm brakuje dużej liczby odmian słów kluczowych, niepoprawnie je grupują, a w efekcie nie uzyskują właściwego wyniku.

W efekcie marnuje się czas, ruch nie rośnie, a klientów z organicznych wyników wyszukiwania nie ma. Musimy szukać ekspertów, naprawiać błędy, przeprojektowywać strukturę i ponownie ponosić koszty programistów, menedżerów treści i innych specjalistów. Dlatego tak ważne jest skontaktowanie się ze specjalistą SEO już na etapie tworzenia strony, aby zaoszczędzić swój budżet, czas i wysiłek. Umiejętnie podejdzie do problemu i podzieli pracę na etapy zgodnie z priorytetami.

Poprawianie błędów innych ludzi jest zwykle dużo trudniejsze i bardziej czasochłonne niż zaczynanie od zera. Polecamy kontakt ze specjalistami SEO pozwoli to na przygotowanie zoptymalizowanych treści równolegle z rozwojem strony, a w efekcie szybszy efekt w postaci potencjalnych klientów na stronie z dalszej promocji SEO.

Author: futura12