Wyspa handlowa, czyli biznes na każdą kieszeń

Wyspa handlowa, czyli biznes na każdą kieszeń

Wyspa handlowa, czyli biznes na każdą kieszeń – szukasz pomysłu na własny biznes? Z małym budżetem również możesz rozkręcić własną firmę. Jeżeli interesuje cię handel, to zainwestowanie w wyspę handlową może okazać się strzałem w dziesiątkę. Sprawdziliśmy, jakie usługi i produkty są najchętniej sprzedawane na wyspach handlowych i stoiskach w galeriach.

Intratny biznes w galerii handlowej

Wyspa lub stoisko handlowe na pasażu w galerii handlowej? Czemu nie. Takie rozwiązanie to mnóstwo zalet, którego nie zapewni nam lokal użytkowy. Punkt usługowy, który jest usytuowany na widoku może być miejscem w którym znajdzie nas wielu zainteresowanych klientów. Plusem takich miejsc jest możliwość długotrwałego handlu: nawet 12 godzin na dobę, oraz ogromny ruch w czasie świąt czy kiermaszy. Dobrze zorganizowana i wyeksponowana wyspa przyciągnie do twoich towarów mnóstwo zainteresowanych zakupami osób.

Jaki handel jest najbardziej dochodowy w galeriach?

Mimo dużej konkurencji, wyspy wciąż są rentowne i mają się dobrze. W galeriach handlowych popularne są stoiska, które oferują:

– drobne akcesoria (np. akcesoria GSM, okolicznościowe prezenty, pachnące świece),
– kwieciarnie,
– produkty do wystroju wnętrz,
– kosmetyki,
– gastronomia,
– usługi: krawiectwo, dorabianie kluczy, manicure.

Jaki biznes kwitnie dzięki wyspom handlowym?

Wymieniony wcześniej drobny handel: małe, potrzebne każdemu klientowi urządzenia, które można nabyć w drodze po większe sprawunki – wciąż trzyma się dobrze. Dzięki dużemu przepływowi osób potencjalnie zainteresowanych punkty handlujące produktami o niskiej wartości wychodzą na swoje. Niejednokrotnie wyspy handlowe specjalizują się w konkretnej dziedzinie: np. sprzedają jedynie akcesoria konkretnej firmy. W wielu przypadkach taka strategia się sprawdza.

Wyspa handlowa, czyli biznes na każdą kieszeń
Wyspa handlowa, czyli biznes na każdą kieszeń

Furorę robią ostatnio usługi w takich miejscach: ich zaletą jest mniejszy czas oczekiwania na wykonanie usługi oraz niejednokrotnie niższy koszt. Niektórzy klienci mają jednak problem z brakiem dyskrecji podczas korzystania z niektórych usług: chodzi zwłaszcza o intymne zabiegi, za które wielu uważa manicure i pedicure. Przedsiębiorczy założyciele mają jednak wiele sposobów na ten problem: przesłony oraz boksy. Polacy coraz chętniej korzystają z takich usług – wygoda wiąże się z możliwością szybkiego wykonania zabiegu.

Trendem jest wykorzystywanie wysp handlowych do sprzedaży spragnionym i głodnym klientom galerii napojów, deserów czy prostych w przygotowaniu przekąsek. Obecnie ich zabezpieczenie pod względem sanitarnym jest o wiele prostsze niż jeszcze kilka lat wstecz. Przewaga wysp polega na możliwości ich usytuowania w miejscach, charakteryzujących się natężonym ruchem: w centralnych punktach galerii lub przy głównych wejściach do sklepu. Punkty restauracyjne w wielkich centrach handlowych są zazwyczaj ulokowane w jednym, konkretnym miejscu, natomiast wyspa może mieścić się w miejscu oddalonym, zyskując wielu klientów.

Często widuje się wyspy handlowe, w których swoje punkty informacyjne mają duże firmy: biura podróży, pośrednicy nieruchomości, agencje zatrudnienia. To świetny ruch dla firm: niewielkim nakładem finansowym można stworzyć punkt w miejscu przyciągającym klientów. Punkty tego typu pełnią dwojaką rolę – poza funkcją informacyjną mogą być swoistą reklamą marki. Korzystają z tego często banki oraz sieci komórkowe, które dzięki punktom tego typu zyskują codziennie nowych, zainteresowanych ich usługami konsumentów. Trend został zauważony również przez marki samochodowe, które prezentują swoje produkty w galeriach.

Ciekawym trendem jest wykorzystanie wysp w celu założenia kwiaciarni. Jej przychody znacząco zwiększają się w trakcie wszelkich świąt (dzień matki, dzień babci etc.) ale również zachęcają spóźnialskich do szybkich zakupów wiązanek przed zapomnianymi urodzinami. W miejscach tego typu świetnie sprawdzi się również asortyment w postaci kartek okolicznościowych, donic, a nawet drobnych ozdób do domu.

Na co zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji o wynajęciu wyspa handlowa?

Przed wynajęciem wyspy handlowej warto zastanowić się, na jakich jej parametrach nam najbardziej zależy: jaką powinna mieć wielkość, usytuowanie, czy interesuje nas wyposażenie czy raczej chcemy zadbać o nie sami. Czynsz również warto negocjować: niektóre z nich można zbić, zwłaszcza jeśli nie mamy dużej konkurencji lub nasz biznes może przynieść zysk centrum handlowemu. Nabywając stoisko możemy wybrać między różnymi jego standardami. Stoisko, które wynajmiemy może być używane – wówczas czynsz będzie znacząco niższy. Zastanówmy się jednak, czy nie będzie to wpływało na odbiór oferowanych przez nas dóbr. W przypadku wyjątkowo zniszczonego punktu możemy odstraszyć naszych klientów i zaszkodzić marce.

Producent stoisk handlowych może wykonać na zamówienie indywidualny projekt wyspy lub stoiska, jednak należy się wtedy liczyć z dużo większymi kosztami jego zaprojektowania i wykonania. Gra jest warta świeczki, jeśli stoisko ma reprezentować markę. W przypadku drobnego handlu możemy pokusić się o dobrze utrzymane, używane stoisko i zadbać o jego aranżacje, aby przysłonić ewentualne braki estetyczne.  

Author: futura